Sandwichscholing Neurodegeneratieve ziektebeelden (middag)

Organisatie
HUMO
Datum
21 september 2023
Tijdstip
15:30u - 18:00u
Locatie
Van der Valk Hotel Uden - Veghel, Rondweg 2, 5406 NK Uden
Scholingsduur
2,5
Accreditatiepunten
ja
Doelgroep
POH, Huisartsen
€ 0,00

Op 21 september 2023 vindt de sandwichscholing Neurodegeneratieve ziektebeelden plaats.

We starten met een korte inleiding rondom het thema Parkinson en dementie. Steeds meer ouderen wonen thuis met diagnoses op het gebied van neurodegeneratieve aandoeningen. Enkele van die aandoeningen zijn Parkinson en dementie. We willen jullie hier graag in meenemen. Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod:

• Uitleg diagnoses
  • Aandacht voor het moreel ethische dilemma. Hoe ver ga je? Wanneer kan het niet?

Hierna zullen we uiteen gaan in twee verschillende workshops, een workshop voor de huisartsen en een workshop voor de POH's.

Workshop huisarts

Verdieping Parkinson en Dementie: er blijven steeds meer ouderen met de diagnose Parkinson of dementie (langer) thuis wonen. We willen samen ingaan op de volgende onderwerpen:

• Welke vormen heb je, wie doet de diagnostiek (en hoe)?
    • Welke medicatie schrijf je wel voor (en welke niet)?
    • Wanneer verwijs je door, en naar wie?

Dit willen we doen aan de hand van casuïstiek. Heb je zelf een passende casus, stuur deze dan zeker door naar Imke Vriens.

Workshop POH

Ervaringsworkshop op het gebied van visusbeperking. Een heel ander aspect van neurodegeneratieve aandoeningen. Vaak merken patiënten met deze aandoeningen pas als ze thuis zijn waar ze precies tegenaan lopen. We willen jullie laten ervaren hoe dit is. Wat zie je als je bijvoorbeeld thuis komt met een hemianopsie? Er zal wat achtergrondinformatie gegeven worden, maar we zullen vooral aan de slag gaan.

Boek

Na afloop van de scholing krijg je het boek 'Ouderenzorg in de huisartsenpraktijk' uitgereikt.

Schrijf je snel in! De sluitingsdatum voor de scholing is 7 september 2023.

Let op! Bij inschrijving voor de scholing ga je akkoord met onze vernieuwde Algemene voorwaarden.