Consultvoorbereidende vragenlijsten

Consultvoorbereidende vragenlijsten (CVV) hebben als doel om een consult efficiënter in te richten en meer persoonlijke aandacht te geven aan de patiënt.

Bij een consult met een patiënt worden vaak standaardvragen gesteld aan de patiënt en vervolgens ingevuld in het protocol. Deze standaardvragen nemen een groot deel van de tijd van een consult in beslag en gaan ten koste van de tijd voor een verdiepend gesprek met de patiënt.

Met het gebruik van consultvoorbereidende vragenlijsten kunnen patiënten in hun eigen tijd de standaardvragen beantwoorden. Deze antwoorden zullen direct ingevuld worden in het protocol en worden automatisch verwerkt in het patiëntendossier.

Op deze manier is de patiënt goed voorbereid op het consult en heeft de zorgverlener voorafgaand van het consult al inzicht in de antwoorden van de patiënt. Tijdens het consult is er direct persoonlijke aandacht voor de patiënt. CVV kunnen dus ook ingezet worden in het kader van Meer Tijd Voor de Patiënt (MTVP). 

Consultvoorbereidende vragenlijsten kunnen ingezet worden via het HIS (Medicom en HiX), of via VIPLive. We adviseren gebruik te maken van de vragenlijsten in het HIS en alleen gebruik te maken van de vragenlijsten in VIPLive wanneer deze niet in het HIS beschikbaar zijn.

In onderstaande video vertelt praktijkondersteuner Stephanie Mestrum wat het inzetten van CVV haar oplevert! 

Bekijk deze video op YouTube
of accepteer cookies om deze content hier te laden

Alle cookies accepteren

Handleiding

In deze praktische handleiding wordt je stap voor stap meegenomen bij het uitzetten van deze vragenlijsten:

Handleiding consultvoorbereidende vragenlijsten

Heb je vragen?

Neem contact met ons op:

Mayke Peeters