Consultvoorbereidende vragenlijsten

Consultvoorbereidende vragenlijsten (CVV) hebben als doel om een consult efficiënter in te richten en meer persoonlijke aandacht te geven aan de patiënt.

Bij een consult met een patiënt worden vaak standaardvragen gesteld aan de patiënt en vervolgens ingevuld in het protocol. Deze standaardvragen nemen een groot deel van de tijd van een consult in beslag en gaan ten koste van de tijd voor een verdiepend gesprek met de patiënt.  

Met het gebruik van CVV kan je als zorgverlener digitaal vragenlijsten versturen, en kunnen patiënten in hun eigen tijd de standaard vragen beantwoorden. Deze antwoorden worden direct ingevuld in het protocol en worden automatisch verwerkt in het patiëntendossier.  

Op deze manier is de patiënt goed voorbereid op het consult en heeft de zorgverlener voorafgaand van het consult al inzicht in de antwoorden van de patiënt. Zo is er tijdens het consult meer ruimte voor persoonlijke aandacht voor de patiënt.

Hoe ondersteunt Humo?

CVV kunnen ingezet worden via het HIS (Medicom en HiX), of via VIPLive. We adviseren gebruik te maken van de vragenlijsten in het HIS, en alleen gebruik te maken van de vragenlijsten in VIPLive wanneer deze niet in het HIS beschikbaar zijn.  

De aanvullende module CVV wordt door Humo beschikbaar gesteld aan alle Medicom praktijken. 

naar detail pagina

In onderstaande video vertelt praktijkondersteuner Stephanie Mestrum wat het inzetten van CVV haar oplevert.

naar detail pagina

In deze praktische handleiding wordt je stap voor stap meegenomen bij het uitzetten van de vragenlijsten:

Handleiding CVV

Ook vind je op Zenya een overzicht van beschikbare vragenlijsten en kun je het online vragenuurtje terugkijken:

Overzicht beschikbare vragenlijsten  Kijk het webinar terug

naar detail pagina

Heb je vragen over CVV, wil je hulp bij de implementatie of optimalisatie in jouw praktijk, of wil je contact met andere gebruikers? Neem dan contact op met Mayke Peeters

naar detail pagina