Wijzigingen in aanvraag thuiszorg

Via dit bericht brengen we je graag op de hoogte van enkele wijzigingen/aanscherping van de afspraken rondom het aanvragen van thuiszorg.

Bellen voor spoedvragen

Het monitoringsmoment van 15.30 uur is (per september) komen te vervallen voor wijkverpleegkundigen. In plaats daarvan kan er gebeld worden met één van de organisaties tussen 15.00 en 15.30 uur.

Bekijk de telefoonnummers

Het bellen is echt alleen voor spoedvragen. De telefoonnummers zijn alleen beschikbaar voor zorgprofessionals. Geef deze dus niet mee aan patiënten die zelf de thuiszorg aanvragen: dat blijft via de website gaan.

Afspraken bij geen reactie

Bij geen reactie van wijkverpleegkundigen was er een mogelijkheid om dat tijdens de zomervakantie via de algemene mail door te geven. Nu de fase van monitoring is afgelopen, veranderen deze afspraken ook. 

Er staat bij elke aanvraag een naam, organisatie en telefoonnummer. Bij vragen verzoeken we jullie rechtstreeks contact op te nemen met de contactpersoon. 

Niet direct plaats

Er is ook er een aanscherping van het proces als er niet direct plaats is: er zal niet meer op dagelijkse basis contact opgenomen worden voor een terugkoppeling, maar de contactpersoon (wijkverpleegkundige) is bereikbaar voor vragen. Dit omdat blijkt dat er elke casus weer anders is. 

De wijkverpleegkundige is contactpersoon, de organisatie wordt géén dossierhouder tot de aanvraag is opgepakt!